با آموزش استفاده از ابزار مفید parental control در خدمت شما هستیم که یک ابزار ضرروری در دنیای امروزی است.ابزار parental control یا کنترل والدینی به شما این اجازه را می دهد تا از دسترسی فرزندان خود به سایت ها و محتوی مضر و غیر اخلاقی جلوگیری کنید.در ایران اکثر سایت های غیر اخلاقی فیلتر هستند اما با وجود برنامه های دور زننده فیلتر این سایت ها برای همه در دسترس خواهند بود.به کمک این ابزار در حین استفاده از دور زننده فیلتر نیز همچنان محافظت برقرار خواهد بود.parental control بخشی از ابزار های امنیتی آنتی ویروسeset internet security می باشد. در نتیجه چنانچه از نسخه eset nod32 استفاده می کنید به این ابزار دسترسی نخواهی داشت.

نحوه فعال سازی parental control در آنتی ویروس های Eset

از منو سمت چپ وارد بخش setup بشوید و سپس گزنیه security tools را انتخاب کنید.در صفحه ای که باز می شود گزینه parental control را روشن کرده و سپس مانند عکس زیر گزینه فلش رو به رو آن را انتخاب کنید تا تنظیمات مخصوص آن باز شود.

کنترل والدینی parental control

در صفحه ای که باز می شود لیست حساب های کاربری ویندوز شما نمایان می شود. به طور معمول یک حساب اصلی ویندوز که مدیریت ویندوز می باشد را مشاهده می کنید.شما می توانید همین حساب را به عنوان حساب فرزند خود در نظر بگیرید . در این صورت اگر خودتان از رایانه استفاده می کنید می بایست کنترل والدینی را برای خود خاموش کنید. توصیه می شود ابتدا یک حساب کاربری ویندوز جدید برای فرزند خود بسازید و سپس در این قسمت آن را به عنوان حساب فرزند معرفی کنید.

فعال سازی کنترل والدینی

بعد از زدن گزینه protect child account حساب جاری به عنوان حسابی در نظر گرفته می شود که باید محافظت شود و پنجره ای باز می شود و از شما تاریخ تولد فرزندان پرسیده می شود. سایت های غیراخلاقی برای بچه های زیر 18 سال مسدود خواهد شد.سایت های آموزش دهنده مسایل جنسی برای فرزندان زیر 12 سال.همچنین سایت های شبکه های مجازی و چت و تبلیغات های آنلاین نیز برای فرزندان زیر 12 سال مسدود می شود. در نتیجه در انتخاب تاریخ تولد درست عمل کنید.

تاریخ تولد در انتخاب والدینی

بعد از زدن گزینه Apply .بخش کنترل والدینی کاملا فعال می شود و از این پس سایت های مورد نظر در این حساب کاربری قابل دسترسی نخواهد بود.

از آنجا به یک حساب والدین در ویندوز نیز نیاز می باشد و در اینجا هر دو کاربر فرزند و والدین از یک حساب استفاده می کنند تعیین پسورد برای محافظت از این تنظیمات ضروری می باشد. تا فرزند شما این بخش از آنتی ویروس را خاموش نکند. چنانچه دو پیام زیر را می بینید آنتی ویروس به شما گوش زد میکند تا از تنظیمات محافظت کنید.

پسورد گذاری بر روی نود 32
هشدار ست کردن پسورد در نود 32

با زدن گزینه بالا از شما درخواست می شود تا یک پسورد برای محافظت تنظیم کنید. این پسورد مستقل از پسورد لایسنس نود 32 آنتی ویروس می باشد و نباید آن را فراموش کنید.توصیه می شود پسورد را در جای امنی یادداشت کنید.

تنظیمات پیشرفته تر این بخش را در پستی دیگر به شما آموزش میدهیم.

لینک این آموزش در سایت سازنده eset :Parental control in internet security

دسته بندی شده در: