ابزار محافظت از شبکه خانگی یا home network protection امکان محافظت از تمامی شبکه های اینترنتی خانگی را به کاربر می دهد به کمک این ابزار می توانید شبکه خود را اسکن کنید و ضعف های موجود در آن با خبر شوید اینکه ایا پرت آسیب پذیری در شبکه شما باز است یا پسورد تنظیمات مودم ضعیف است یا دستگاه مشکوکی به شبکه شما وصل است. اکثر مواقع این شبکه یک شبکه بی سیم یا وای فای است که نگرانی هک شدن یا دزدیده شدن پسورد را برای کاربران دارد. با ابزار محافظت از Wifi خانگی eset می توانید اتصالات دستگاه های مختلف به مودم خود را ببینید(همچنین شبکه های با سیم نیز نمایش داده می شوند). توجه بفرمایید این ابزار تنها در نسخه های اینترنت سکیوریتی و اسمارت سکیوریتی پرمیوم وجود دارد. در نود 32 این ابزار را نمی بینید.

نحوه دیدن دستگاه های متصل به مودم wifi

به بخش tools در منو سمت چپ آنتی ویروس بروید سپس گزینه home network protection را انتخاب کنید.

جلوگیری از هک وای فای
home network protection

سپس با انتخاب این ابزار با لیستی از دستگاه ها مواجه می شوید که به مودم شما وصل می باشند. در صورتی که دکمه scan وجود دارد با انتخاب آن می توانید یک اسکن مجدد برای دریافت آخرین دستگاه ها داشته باشید.

دستگاهی که دور آن خط کشیده شده مودم شما می باشد.با انتخاب آن می توانید صفحه تنظیمات مودم خود را باز کنید. و با رفتن به بخش تنظیمات امنیت در تنظیمات مودم اتصال دستگاه خاصی را بلاک کنید. مابقی دستگاه ها می توانند گوشی ها و رایانه ها باشند.که با کلیک بر روی آن ها مشخصات آن را می توانید ببینید. برای مسدود سازی اتصال دستگاهی خاص به مودم باید MAC Addressیا شناسه مک را از این بخش دریافت و در تنظیمات مودم خود وارد کنید.

در صورتی که فکر میکنید دستگاه مودم شما هک شده می توانید با مراجعه به این بخش دستگاه های ناشناس را ببینید. همچنین آنتی ویروس نیز در این بخش با قرمز نشان دادن دستگاه مودم به شما هشدار می دهد که مودم شما مورد حمله قرار گرفته است.

لینک توضیحات ابزار محافظت از وای فای در سایت سازنده: eset home network protection