نسخه های endpoint آنتی ویروس های تحت شرکت eset را در این پست معرفی میکنیم. endpoint یا نقطه پایان در یک شبکه محلی جایی است که یک دستگاه با دریافت اطلاعات شروع به برقراری ارتباط می کند.منظور از شبکه محلی شبکه lan یا بی سیم در محل کار می باشد. اند پوینت می تواند یک مودم یا هاب باشد. در اینجا اما نقطه پایان به یک نرم افزار اطلاق می شود; آنتی ویروسی که بر روی سیستم نصب میکنید. اصطلاح آنتی ویروس یک کلمه عام برای شناختن هر گونه نرم افزار امنیتی شده اما eset endpoint تنها یک آنتی ویروس نیست.این نرم افزار امنیتی یک نقطه پایان است که در شبکه محلی شما شروع به برقراری ارتباط میکند. اما ارتباط با کجا؟ ارتباط با مرکز مدیریت امنیت ایی ست (eset protect). این مرکز خود یک بسته نرم افزاری مستقل است که در سرور یک شبکه محلی نصب می شود و تمامی اندپوینت ها به آن گزارش ارسال و دستور دریافت میکنند. پس در واقع نسخه اندپوینت این قابلیت را به مدیر آی تی مجموعه می دهد تا از سلامت و امنیت تمامی رایانه های محل کار مطلع شود بدون آنکه مجبور باشد تک تک به آنها سر بزند. در واقع اندپوینت یک نماینده یا عامل (agent)مدیریت است. در نتیجه اسم این نسخه endpoint نام گذاری شد و خود شامل دو نسخه security و antivirus می شود.

معرفی و امکانات eset endpoint antivirus

eset endpoint antivirus از موتور قدرتمند نود 32 برای اسکن فایل ها و از بین بردن تهدید ها استفاده می کند و نسخه 7 آن ابزار مخصوص ضد باج افزار ها را نیز دارد.علاوه بر این ابزار هایی برای جلوگیری از حملات اینترنتی دارد. در بخش کنترل اتصالات سایت ها نیز ابزار web control وجود دارد که ابزاری خوب برای جلوگیری یا اجازه دادن برای ورود به سایت ها است.به کمک این ابزار مدیر شبکه می تواند دسترسی به سایت های خاصی را قطع کند یا تنها اجازه دسترسی به سایت های خاصی بدهد. در بخش tools این برنامه نیز ابزار هایی برای بررسی رایانه وجود دارد. ابزار هایی نظیر; running process , watch activity ، scheduler و…. این ابزار ها با ابزار های نسخه خانگی مشابه هستند که در اینجا توضیحات بیشتر وجود دارد: ابزار های نود 32 و اینترنت سکیوریتی. مهم ترین ویژگی نسخه اندپوینت امکان کنترل شدن توسط مرکز مدیریت است.

معرفی و امکانت eset endpoint security

این نسخه در تمامی بخش ها مشابه نسخه antivirus است اما نسبت به آن چند ویژگی بیشتر دارد. از جمله این ویژگی ها وجود ابزار دیوار آتش یا firewall است.که تمامی ترافیک های شبکه شما را کنترل می کند.خود سیستم عامل ویندوز نیز از یک دیوار آتش داخلی بهره می برد که با فعال کردن دیوار آتش ایی-ست firewall ویندوز خاموش خواهد شد.دیگر تفاوت این نسخه در بخش ابزار ها است . ابزار network connection که نشان دهنده تمامی اتصال های جاری شبکه به رایانه را نشان می دهد. و باز هم مهم ترین ویژگی این نسخه نیز امکان کنترل شدن توسط مرکز مدیریت است که به مدیر شبکه اجازه کنترل فایروال را نیز میدهد.

تصویر نسخه 7 endpoint security

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب نسخه های endpoint

کمترین مصرف از منابع رایانه ای چیزی است که محصول اندپوینت eset را یکی از بهترین نرم افزار امنیتی در محل کار می کند.بخاطر منابع محدود چه سخت افزاری و چه ترافیک شبکه در شرکت ها انتخاب یک آنتی ویروس سبک و در عین حال قوی مهم ترین عامل است. eset endpoint جایزه سبک ترین آنتی ویروس اند پوینت را در سال 2019 دریافت کرده است.

این نسخه در ویندوز های 7و8و10 و ویندوز سرور های 2008و2012و2016و2019 نصب می شود.

مصرف رم حدود 300 مگابایت می باشد. در نتیجه بسته به نوع استفاده از رایانه خود باید در نظر بگیرید که 300 مگابایت آن برای این آنتی ویروس خالی بگذارید. حداقل رم می تواند 2 گیگابایت باشد.

این آنتی ویروس نهایتا به یک گیگابایت فضا بر روی هارد دیسک و cpu با پردازش حداقل 2 گیگاهرتز نیاز دارد.

فعال سازی و لایسنس eset endpoint

فعال سازی به کمک چندین روش برای این محصول امکان پذیر است. فعال سازی با کلید لایسنس 20 حرفی که مناسب برای اکتیو کردن تعداد پایین تری از رایانه هاست و روش دیگر استفاده از حساب تجاری eset (اییست )business account)که با وارد شدن به این سامانه در صفحه فعال سازی خود آنتی ویروس می توان آن را فعال کرد که این روش نیز برای تعداد محدودی از رایانه ها در محل کار مناسب است. روش دیگر اما فعال سازی با مرکز مدیریت امنیت ایی ست است که از دور می توان تعداد بالایی از اند پوینت را از مرکز فعال کرد.امکان استفاده از دوره آزمایشی سی روزه نیز وجود دارد اما برای دریافت این دوره آزمایشی باید از صفحه درخواست تریال یا آزمایش در سایت eset اقدام کنید. صفحه درخواست دوره آزمایشی محصولات تجاری eset

دانلود eset endpoint

در لینک های زیر شما می توانید آخرین نسخه از endpoint سکیوریتی و آنتی ویروس را از سایت سازنده دانلود کنید.

صفحه دانلود eset endpoint security

صفحه دانلود eset endpoint antivirus

خرید و پشتیبانی

امیدواریم این محصول را به خوبی به شما معرفی کرده باشیم. در حال حاضر کامل ترین صفحه توضیحات پیرامون این نسخه را مشاهده میکنید که درآینده نیز به روز خواهد شد.در صورت داشتن پرسش در مورد نکات فنی نصب و تهیه لایسنس با قیمتی 90 درصد پایین تر می توانید با ما با ایمیل support@nikmehr.info یا واتس اپ و تلگرام ما با شماره 09116275223 تماس بگیرید.