با معرفی eset protect در این پست در خدمت شما هستیم تا با ویژگی های کلی و کاربرد آن آشنا شویم. در نسل شش و هفت eset security managment و در نسل های قدیمی تر eset remote administrator . در واقع از نسخه 8 با این نام شناخته می شود تا نام جامع تری داشته باشد. این برنامه endpoint های موجود در شبکه را کنترل می کند و از آنها گزارش دریافت میکند.لطفا برای اطلاع بیشتر پست مربوط به eset endpoint را بخوانید. این برنامه با نصب یک سرویس در سرور شبکه کنترل اندپوینت ها را به دست میگیرد و توسط یک پنل کاربری تحت وب مدیریت می شود.

eset protect به چه کار می آید ؟

سازمان ها یا صاحبان کسب و کاری که تعداد قابل توجهی رایانه در محیط کار خود دارند بزرگترین مشتریان این محصول هستند.تصور کنید در یک مجموع 50 یا 100 رایانه وجود دارد . مطمئنا بزرگترین نگرانی مدیران IT امنیت این دستگاه ها خواهد بود. ورود یک ویروس باجگیر در شبکه می تواند تمامی فایل های یک شرکت را رمزنگاری کند.یا تنها یک برنامه ای که رفتار نامناسب در شبکه داشته باشد می تواند باعث اختلال در شبکه یا کاهش سرعت آن شود و هزاران نوع تهدید دیگر که روز به روز بیشتر هم می شوند. نصب برنامه امنیتی(endpoint ها) برای تک تک رایانه ها ضروری است. اما بررسی تک تک آنتی ویروس ها و سلامت رایانه ها دشوار خواهد بود و اگر تعداد آنها بسیار زیاد باشد تقریبا کار نا ممکنی است. eset protect یک سامانه ای است که به راحتی امکان این را فراهم میاورد تا از دور تمامی رایانه ها بررسی شوند و همچنین بتوان آن ها را کنترل کرد. وجود همچین سامانه ای امنیت کسب و کار را در دنیای مجازی تضمین می کند.

صفحه اول یا داشبورد Eset security management center

امکانات eset protect

امکانات این سامانه بسیار زیاد است و به لطف برخی از ابزار های آن می توان این امکانات را بی شمار در نظر گرفت.همانطور که در عکس بالا می بینید محیط این برنامه می تواند خیلی شلوغ شود اما کار با آن بسیار راحت است و یک مدیر IT با سطح مهارت پایین تا بالا می توانند با آن کار کنند. ما در اینجا امکانات کلی و اصلی آن را بررسی میکنیم.

گزارش گیری: در صفحه اول کنسول مدیریت آن زبانه های زیادی وجود دارند که هر کدام گزارش بخشی خاص از endpoint ها را ارائه می دهند. در بخش overview همیشه تعداد رایانه هایی که تحت حفاظت هستند و هم چنین رایانه هایی که نیاز به توجه دارند را نمایش می دهد. در زبانه های دیگر هم می توان تعداد تهدید هایی که پیدا شدند را دید که جزییات هر کدام نیز قابل دیدن هستند. که چه نوع تهدیدی هستد و در چه دستگاهی پیدا شدند. گزارش هایی مربوط به اسکن های انجام شده و دستوراتی که برای endpoint ها ارسال شده نیز قابل رویت خواهند بود.eset به این گزارشات بسنده نکرده و شما حتی می توانید لیست تمامی برنامه های نصبی بر روی یک رایانه را نیز دریافت کنید.گزارش ها تنها مربوط به کلاینت ها نیستند و می توانید گزارش هایی از خود سرور و مصرف منابع را نیز ببینید.

امکان deploy یا اعزام endpoint: به معنای نصب از راه دور آنتی ویروس ها می باشد. مدیر ای تی می تواند از دور بدون مراجعه به تک تک رایانه ها به راحتی endpoint ها را از دور به شبکه اعزام و نصب کند.

امکان ارسال task : تسک یا وظیفه همان کاری است که شما میخواهید تا یک اندپوینت برای شما در رایانه ای انجام دهد. در واقع یک endpoint عامل یا نماینده (agent)شماست و شما از دور به آن فرمان ارسال میکند.با ساختن تسک های متنوعی که در نظر گرفته شده شما تقریبا می توانید هر کاری را از دور انجام دهید. تسک هایی مانند ارسال دستور آپدیت آنتی ویروس و اسکن و فعال سازی یا غیر فعال سازی بخشی از آن .تسک های سیستمی که مربوط به دستورات ویندوز می باشد . برای مثال ارسال دستور ری استارت شدن سیستم ها یا ارسال یک خط دستور(command line) .از دیگر تسک ها می تواند ارسال درخواست گزارش sysinspector خود eset باشد. این ابزار در خود آنتی ویروس تعبیه شده و با دریافت یک گزارش از آن تقریبا تمامی اطلاعات یک رایانه از اطلاعات رجستری گرفته تا پروسه های در اجرا و … برای شما ارسال می شود.

امکان سیاست گذاری : شما می توانید سیاست های خاصی برای endpoint ها بر قرار کنید که باعث تغییر رفتار آنها می شود. برای مثال تغییر تنظیماتی از اندپوینت ها بخواهید برای آپدیت دیتابیس از سرور میرور شما استفاده شود. در واقع این سیاست گذاری ها خیلی منعطف بوده و هر گونه تنظیماتی از اند پوینت هارا می توانید تغییر دهید.

dynamic group: گروه های پویا یک انعطاف پذیری خاصی به این برنامه میدهند. برای مثال گروه رایانه های در ریسک که همیشه تغییر میکند و رایانه جدیدی به آن وارد یا از آن خارج می شود. درواقع با داشتن انواع گروه بندی شما قادر به شناسایی و دسته بندی انوع مشکلات هستید.همچنین این امکان برای شما فراهم است که گروه بندی خاص خود را نیز از رایانه ها داشته باشید.

سفارشی سازی : محیط کار ESMC قابلیت این را دارد که سفارشی شود. شما میتوانید بخش هایی که بیشتر نیاز دارید را در داشبورد داشته باشید و از امکاناتی که نیاز ندارید چشم پوشی کنید.تا بتوانید دقیقا نوع گزارشی که میخواهید و یا دستوراتی که نیاز است ارسال شود را همیشه جلوی چشم خود داشته باشید.

مزایای Eset protect نسبت به رقبا :

مزیت اول قابل اعتماد بودن است. شرکت eset بیش از 13 مرکز تحقیقاتی دارد که از کل دنیا اطلاعات مورد نیاز خود را از 110 میلیون کاربر خود جمع آوری میکنند.دو سوم کارمند کل این شرکت در بخش تحقیقات کار میکنند که باعث شده این شرکت جز اولین کشف کننده های هر گونه تهدیدی باشند.هسته اصلی آنتی ویروس آن نود 32 نام دارد که بیش از 30 سال قدمت دارد و هر روز کامل تر می شود . این کمپانی کاملا خصوصی است و به هیچ نهادی وابستگی ندارد و بر خلاف برخی از رقبا هیچ وقت اعتبار خود را با جاسوسی از رایانه ای خدشه دار نکرده است. بیش از 400 هزار نسخه از ESMC را به فروش رسانده و تمامی این ها تایید کننده بخش اعتماد کاربر است. اعتمادی هم در بخش قدرت شناسایی تهدید ها، هم در امر پشتیبانی و هم عدم آسیب به حریم خصوصی موسسه شما.

قیمت محصولات eset همیشه نسبت به رقبا به صرفه تر است و ESMC نیز از این قائده مستثنا نیست.قیمت این محصول بسته به تعداد رایانه های موجود در شبکه شما تعیین می شود و لایسنس آن با endpoint ها مشترک است و نیازی نیست محصولات را جدا از هم خرید کنید. در واقع این محصول به صورت رایگان قابل دریافت است و شما صرفا هزینه آنتی ویروس های موجود در شبکه را پرداخت میکنید.

مصرف کم منابع از ویژگی های بارز ابزار های eset است. این منابع ترافیک شبکه شما و میزان مصرف سخت افزار ها است که نسبت به رقبا eset همیشه عملکرد بهتری دارد. کل بسته ESMC در 700 مگابیت قابل دانلود است و نصب آن نیز به راحتی و به سرعت انجام می شود.

لایسنس ESET protect

شرکت eset تمامی بخش های تجاری خود را یک پارچه کرده و یک لایسنس برای فعال سازی محصولات مختلف می تواند استفاده شود و آن را نیز میتوان در سامانه مدیریت لایسنس eset مدیریت کرد.شما می توانید این محصول را با یک کلید لایسنس 20 حرفی و یا از طریق حساب تجاری eset فعال کنید.برای دریافت لایسنس EP می توانید یک دوره 30 روزه آزمایشی درخواست دهید که بسته به بزرگی موسسه شما تعداد اند پوینت های موجود در لایسنس تغییر خواهد کرد. برای دریافت لایسنس آزمایشی از این صفحه دیدن کنید.بعد از پایان دوره سی روزه باید لایسنس خریداری شود.

دانلود و سیستم مورد نیاز برای eset protect

ویندوز: ویندوز سرور های 2008 و به بالا، ویندوز خانگی 7 آپدیت شده یا بالاتر 64بیتی

نیاز به نصب جاوا 11 که رایگان می باشد.

از MS SQL به عنوان دیتابیس استفاده می کند. که به همراه نصب اصلی نصب می شود.

حداقل رم مورد نیاز 4 گیگابایت می باشد.

20 گیگابایت فضای حداقلی برای هارد

حداقل cpu دو هسته ای با پرداز 2 گیگاهرتز

پرت شبکه محلی حداقل سرعت 1 گیگابیست

برای دانلود به صفحه رسمی سازنده این برنامه وارد شوید: دانلود eset protect

در صورت آزمایش این پکیج و راضی بودن می توانید برای تهیه لایسنس از بخش دیدگاها با ما تماس بگیرید.

ایمیل support@nikmehr.info یا واتس اپ و تلگرام ما با شماره 09116275223 تماس بگیرید.