سیف مود یا حالت امن ویندوز حالتی است که در آن تنها سرویس های پایه خود ویندوز درآن فعال هستند.این بدان معناست که هیچ برنامه دیگری به صورت خودکار در پس زمینه ویندوز در هنگام بالا آمدن آن اجرا نخواهند شد.در نتیجه در این حالت بدون دخالت برنامه های دیگر می توانید فایل ها را ویراش کنید ، سرویسی که بخاطر اجرا بودن در حالت نرمال ویندوز حذف نمیشد را حذف کنید.در حالت سیف مود سرویس های گرافیکی هم اجرا نمی شوند در نتیجه ظاهر ویندوز شما هم ابتدایی و زمخت است.این حالت نباید شما را نگران مشکلی کند چرا که در هر زمانی قادر به ورود به حالت نرمال ویندوز هستید.

نحوه ورود به سیف مود ویندوز safe mode

برای ورود به سیف مود ویندوز کافی است ابتدا وارد منو استارت شوید . در سرچ آن عبارت “msconfig” را بنویسید در لیست نتایج system configuration ظاهر می شود. چنانچه از ویندوز های قدیمی تر استفاده میکنید ابتدا در منو استارت برنامه run را اجرا کنید سپس عبارت msconfig را در آن بنویسید . دکمه enter را بفشارید.

ورود به سیف مود safe mode
برتصویر سرچ در ویندوز 10

برنامه msconfig را باز کنید . وارد سربرگ boot شوید و تیک حالت safe boot را بزنید .همچنین توصیه می شود در بخش زیر آن گزینه network را انتخاب کنید تا در حالت سیف مود بتوانید از اینترنت هم استفاده کنید.

فعال سازی حالت سیف مود safe mode
محیط برنامه msconfig

بعد از انجام مراحل بالا دکمه ok را بفشارید . در پایان از شما سوال می شود restart و exit without restart.با انتخاب گزینه restart ویندوز شما ری استارت می شود و در این سری وارد حالت سیف مود می شود.

غیر فعال سازی حالت سیف مود

برای غیرفعال سازی این حالت کافی است تمامی مراحل بالا را در تکرار کنید . در بخش boot option تیک گزینه safe boot که گذاشتید را بردارید و ok را بفشارید . در سری بعد ویندوز شما به حالت نرمال وارد خواهد شد.

لینک آموزش در سایت رسمی مایکروسافت شرکت سازنده ویندوز “start your PC in safe mode

این مطلب برای کدام پست از سایت مفید است؟

حذف نود32 (nod32) یا اینترنت سکیوریتی به صورت دستی