راهکار رفع خطای missing support for azure code signing در این پست فراهم شده. اخیرا در آنتی ویروس های شرکت eset نصب شده بر ویندوز های 10 ، هشداری با متن بالا نمایان شده . این خطا به علت پایان پشتیبانی مایکروسافت از یکی از قابلیت های فنی پیراون رمزنگاری فایل هاست. در واقع روش رمزنگاری جدیدی جایگزین شده که آنتی ویروس نیز به آن نیاز دارد. این متود جدید با ارائه فایل آپدیت به ویندوز اضافه می شود. اما چنانچه به هر دلیلی ویندوز 10 شما قدیمی باشد و آپدیت جدید را دریافت نکرده باشد ، خطای بالا در آنتی ویروس نمایان می شود.

برای رفع این خطا ابتدا باید یک فایل آپدیت را دریافت و نصب کنید، سپس بعد از نصب فایل آپدیت ، رایانه خود را ری استارت کنید، خطای مربوطه از آنتی ویروس شما محو می شود. اگر نشد، یک ری استارت دیگر انجام دهید. در لینک زیر ورژن های مختلفی از این فایل آپدیت برای نسخه های مختلف ویندوز درج شده است. لطفا پیش از دانلود ، به داخل computer رفته و با زدن کلیک راست و انتخاب properties مشخصات رایانه خود را ببینید.

برای مثال در تصویر بالا نوع ویندوز 11 و نسخه آن 21h2 می باشد. و 64 بیتی بودن آن هم در بخش بالاتر همین صفحه درج شده که در تصویر نیامده.حال با دانستن نسخه ویندوز خود وارد یکی از لینک های زیر شوید و آپدیت مورد نظر خود را پیدا کنید. همانند تصویر نمونه

در مثال هایلایت شده بالا، ویندوز 10 نسخه 21h1 در دومعماری 64 و arm64 مشخص شدند، نسخه arm مربوط به تبلت هاست. نوع cpu شما نیز در همان بخش مشخصات ویندوز آمده است. نسخه X86 هم به معنای 32 بیتی بودن است.

دانلود فایل آپدیت برای ویندوز 10

دانلود فایل آپدیت برای ویندوز 8.1

دانلود فایل آپدیت برای ویندوز 7 سرویس پک 1

دانلود برای ویندوز سرور

لینک های بالا برای ویندوز های رایج هستند، اما لیست بالا کامل نیست. چنانچه فایل آپدیت بر روی رایانه شما نصب نشد باید ابتدا وارد این لینک شوید.سپس در بین نام تمامی ویندوز ها و نسخه های مربوطه ، ورژن ویندوز خود را پیدا کنید. سپس عدد kb که در ستون وسط نوشته شده را در این لینک جستوجو کنید . تا بتوانید فایل آپدیت آفلاین آن را دانلود کنید.

در صورت دریافت خطای :

Windows Update Standalone Installer Installer encountered an error: 0x80070422 The service cannot be started, either because it is disabled or because it has no enabled devices associated with it.

سرور آپدیت ویندوز شما توسط شما یا هر شخص دیگر غیرفعال شده است. می بایست آن را فعال کنید. برای فعال کردن این سرویس در منو استارت عبارت services را جستوجو کنید. سپس در لیست windows update را پیدا کنید.بر روی آن کلیک راست کرده و در بخش startup گزینه automatic را انتخاب کنید.و پنجره را اوکی کرده و رایانه خود را ری استارت کنید.

رفع مشکل ویندوز آپدیت

دسته بندی شده در: