ویندوز 7 یک ویندوز محبوب بوده که دیگر استفاده آن توصیه نمی شود.اما بخاطر محیط کاربری ساده و جذاب و کارایی خوب یک موفقیت بزرگ برای شرکت سازنده بوده ، و استفاده کنندگان دوست ندارند از آن دست بکشند. حال مایکروسافت همان چالشی را دارد که پیش تر برای راضی کردن کاربرانش برای کوچ از ویندوز xp به 7 داشت. در تاریخ ژانویه 2020 مایکروسافت اعلام کرد که دیگر از ویندوز 7 پشتیبانی نمیکند. این به چه معناست؟ عدم پشتیبانی به معنای عدم ارائه آپدیت های جدید و پچ های امنیتی برای این ویندوز است. عدم پیشرفت ماژول های ویندوز نیز به معنای عدم سازگاری این محصول با محصولات جدید امنیتی نیز هست. و همچنین باگ یا سوراخ های امنیتی که دیگر با آپدیتی رفع نخواهند شد. این باگ ها توسط هکر ها مورد سو استفاده قرار میگیرند.

نمونه بارز این مشکلات امنیتی را می توانید در تصاویر هک شده از زندان اوین ببینید.رایانه های هک شده کماکان در حال استفاده از ویندوز 7 بودند. و یا انتشار باج افزار wannacry که در این ویندوز جولان داد.

چرا از ویندوز 7 استفاده نکنیم

راهکار های ادامه استفاده از ویندوز 7

نصب انتی ویروس

مهم ترین راهکار برای ادامه استفاده از ویندوز 7 ، استفاده از یک آنتی ویروس خوب است. این امر برای این ویندوز بسیار جدی تر از ویندوز 10 می باشد.در حال حاضر انتی ویروس های eset ، bitdefender ,avira کماکان از این ویندوز تحت شرایطی پشتیبانی میکنند. برای استفاده از انتی ویروس محبوب نود 32 این مقاله را بخوانید. نصب نود 32 برای ویندوز 7

نصب اخرین آپدیت های ویندوز

نصب اخرین آپدیت های ویندوز ضروری است. درست است که از تاریخ ژانویه 2020 دیگر آپدیتی برای این ویندوز منتشر نشده ، ولی می بایست آپدیت های موجود تا این تاریخ را حتما نصب کرده باشید.

نصب محدود برنامه ها

تا انجا که می شود از نصب برنامه هایی که نمی شناسید خودکاری کنید.لیستی از برنامه های مورد نیاز خود تهیه کنید و تنها همان برنامه ها را نصب کنید.

مروگر ها را جدی بگیرید

سعی کنید سایت های ناامن را باز نکنید. به هشدار های امنیتی که مرورگر نمایش میدهد دقت کنید و پسورد های خود را تا انجا که می شود در مرورگر ها ذخیره نکنید و بجای ان از برنامه های مدیریت پسورد استفاده کنید.

Windows 7 support ended on January 14, 2020