تنظیمات internet protection یا محافظت در اینترنت از بخش setup در منو سمت چپ آنتی ویروس های نود 32 و اینترنت سکیوریتی قابل دسترسی است .این تنظیمات به کاربر اجازه می دهد تا این محافظت را غیر فعال یا فعال کند یا آن را برای تجربه بهتر با آنتی ویروس شخصی سازی کند.ما در اینجا توضیحات اولیه را ارائه میکنیم. شخصی سازی این تنظیمات پیشرفته خواهد بود که در پست های مستقل منتشر می شود.

Web access protection : تمامی اتصالات به دنیای وب ( سایت ها و وبسرویس ها) با اسکن پرتکل های http و https در اینجا بررسی می شوند و اگر سایتی حاوی کد مخرب باشد یا فعالیتی متغیر با قوانین شرکت سازنده آنتی ویروس داشته باشد مسدود می شود.با خاموش کردن موقتی این بخش می توانید به سایتی که مسدود شده دسترسی داشته باشید.

Email client protection: اگر در رایانه خود کلاینت های دریافت ایمیل مانند outlook و… نصب کرده باشید که با کمک آن از سرویس های ایمیل دهی ( جیمیل و یاهو و یا سرور شخصی ایمیل دهی…) ایمیل های روز مره خود را دریافت میکنید توسط این ابزار محافظت می شوید. تمامی ایمیل های دریافت اسکن می شوند تا حاوی فایل و رشته کد مخرب نباشند.

Anti-spam protection: این بخش نیز زیر شاخه بخش دریافت ایمیل است با این تفاوت که این محافظت پیام های تبلیغاتی یا ناخواسته (اسپم) را حذف می کند.

Anti-phishing protection: سایت هایی می توانند حاوی کد مخرب نباشند اما با فریب دادن کاربران از انها مشخصاتی را با حیله فیشینگ بدزدند.این سایت توسط این ابزار تشخیص داده می شوند و دسترسی به آنها مسدود می شود.

برای خاموش کردن هر بخش کافی است دکمه رنگی کنار آن را به خاکستری تغییر دهید و برای روشن کردن آن را سبز کنید. با زدن چرخ دنده رو به رو هر گزینه وارد تنظیمات پیشرفته برای سفارشی سازی عملکرد آن می شوید.

لینک این آموزش در سایت رسمی شرکت eset :Internet protection