تنظیمات network protection در بخش setup آنتی ویروس اینترنت سیکوریتی شرکت eset قرار دارد. این تنظیمات اختصاصی دو نسخه اینترنت سکیوریتی و اسمارت سکیوریتی پرمیوم می باشد و در ورژن نود 32 وجود ندارد. network protection یا محافظت از شبکه ترافیک داخلی شبکه شما را بررسی و محافظت میکند.این اتصالات می تواند از بیرون شبکه یا داخل شبکه باشد.

ابزار firewall: یکی از مهم ترین ویژگی آنتی ویروس اینترنت سکیوریتی است که تمامی port ها ( درگاهای اتصال شبکه ) را کنترل میکند و هم ترافیک داخلی و هم ترافیک به سمت خروج را تحت نظر می گیرد.فایروال ترافیک های غیر ضروری را مسدود میکند.آیا نیاز دارید تا تنظیمات فایروال آنتی ویروس خود را تغییر دهید؟ از اینجا بخوانید: تنظیمات فایروال eset نود 32 .برای اطلاعات بیشتر و توضیح ساده در مورد فایروال ها این نوشته را بخوانید: فایروال ( firewall) چیست؟

Network attack protection: علاوه بر فایروال یک لایه امنیتی توسط این بخش برای شبکه فراهم می شود تا اگر پورتی برای انتقال اطلاعات مجاز شد هر گونه ترافیکی از آن گذر نکند.خیلی از حملات شاید از طریق درگاه های مجاز انجام شود که توسط این حفاظت مسدود می شوند.

Botnet protection: بات نت نوعی حمله است که در شبکه محلی می تواند تمامی رایانه موجود در شبکه را تبدیل به ربات عامل هکر ها کند.این گونه حملات از انجا که از راه هایی شبیه به ترافیک مجاز انجام می شود نیاز به سازوکاری مستقل برای تشخیص آن است که در اینترنت سکیوریتی این محافظت فراهم شده. اگر میخواهید بدانید بات نت چیست و گونه عمل میکند برای توضیح به زبان ساده این نوشته را بخوانید: بات نت botnet چیست؟ و راه جلوگیری از آن

در بخش Temporary IP address black list آخرین IP آدرس هایی که منشا حملات یا تهدیدی هستند می بینید که در لیست سیاه قرار گرفتند. در این بخش اگر IP خاصی وجود دارد که از نظر شما تهدید نیست و باید مجاز شود می توانید با unblock کردن آن اجازه دسترسی به آن دهید.

در بخش Troubleshooting Wizard می توانید لیستی از برنامه های مسدود شده را ببینید. در یک شبکه بعضی از زمان ها فایروال با سخت گیری اتصالات مورد نیاز شما را می بندد که در اینجا می توانید با تشخیص برنامه مورد نظر خود آن را مجاز کنید.این بخش یکی از ابزار های مورد نیاز برای مدیران شبکه است که اطلاعات کافی برای تنظیمات پیشرفته ندارند.

لینک این آموزش در سایت رسمی سازنده eset: Network protection

دسته بندی شده در: