جلوگیری ازحذف یا اسکن یک فایل یا پوشه توسط نود 32 به معنای استثنا قائل شدن برای یک فایل است تا توسط نود32  بررسی نشود.در نتیجه اگر فایلی مخرب هم باشد می توان آن را از حذف شدن توسط آنتی ویروس جلوگیری کرد.اما چرا همچین امکانی در آنتی ویروس ها تعبیه شده؟ در بعضی موارد یک فایل به اشتباه توسط آنتی ویروسی تهدید شناخته می شود. و در بعضی مواقع ارزش یک فایل برای کاربری از ریسک آن بیشتر است در نتیجه ترجیح میدهد با مسولیت خود یک فایل آلوده را نگه دارد. در این صورت آنتی ویروس ها بخشی به نام لیست سفید یا استثنائات دارند. برای استثنا قائل شدن یک فایل در آنتی ویروس نود 32 مسیر زیر را دنبال کنید.

نحوه مستثنی کردن فایل یا پوشه در نود 32

چه از نود 32 یا هر نسخه دیگر از محصولات آنتی ویروس شرکت eset استفاده میکنید مراحل زیر یک سان می باشند.

دکمه f5 را در محیط آنتی ویروس بفشارید تا تنظیمات پیشرفته باز شود.( و یا می توانید به بخش setup و سپس advanced setup بروید)

بعد از باز شدن بخش تنظیمات پیشرفته وارد بخش detection engine شوید. و از زیر شاخه exclusions گزینه edit را بفشارید.

سپس با زدن گزینه Add و انتخاب مسیر از بخش path یک پوشه یا فایل را ادرس دهی کنید.

گزینه ok در پنجره های باز را بزنید تا تنظیمات ذخیره شود. اکنون اگر فایل یا پوشه اضافه شده آلوده هم باشد توسط آنتی ویروس حذف نخواهد شد و هشداری نیز برای آن به شما نمایش داده نمی شود.

هشدار:

آنتی ویروس نود 32 شرکت eset همیشه در آزمایشات مختلف برای تشخیص اشتباه یکی از بهترین نمرات را کسب می کند. این بدان معناست که اگر فایلی توسط این آنتی ویروس یک تهدید شناسایی شده تا احتمال 99 درصد یک تهدید واقعی است.چنانچه کاربری با دانش کافی هستید و مطمئن به اینکار هستید از روش بالا برای استثنا قائل شدن برای فایلی استفاده کنید. در ایران بخاطر رایج بودن استفاده از کرک برنامه یا بازی ها میزان تهدید نیز بالا تر است چراکه خیلی از این کرک ها آلوده هستند و کاربران نیز تمایلی به حذف آن ها ندارند . خیلی از کرک ها شاید آسیبی به فایل های شما نرسانند ولی می توانند از رایانه شما سو استفاده های زیادی بکنند، مانند تبدیل آن به یک زامبی یا یک ماینر .

این آموزش در سایت رسمی eset نیز قابل مشاهده است.Exclude files or folders from scanning in ESET Windows home products